Menu

automotive online

Pass4sure

Wil jij, als autobedrijf of garage, beter presteren binnen de automotive online? Wij kunnen jou met enkele tips helpen om online te groeien! Om deze groei te kunnen realiseren zijn er enorm veel verschillende mogelijkheden binnen de online marketing, waaruit jij als autobedrijf uit kunt kiezen. De strategie voor deze online marketingactiviteiten is vaak afhankelijk van enkele bedrijfsaspecten. Er zijn natuurlijk onderlinge verschillen tussen bedrijven wanneer het gaat om budgetten, personeel en kennis. Wij leggen jou daarom graag uit welke strategie jouw bedrijf het beste kan hanteren.

Automotive online

 Hogere verkoopcijfers behalen Bij het toepassen van car marketing moet er natuurlijk een doel gesteld worden. Voor kleine bedrijven betekent dit vaak dat er meer conversie moet komen in de vorm van websitebezoekers, aanmeldingen voor een nieuwsbrief of zelfs harde verkoopcijfers. Dat zit bij grote bedrijven juist net wat anders; daar draait het vaak voornamelijk om het vergroten van de naamsbekendheid. Het is dus enorm belangrijk om eerst jouw doel op te stellen, zodat je weet in welke richting je jouw bedrijf moet gaan sturen. Vervolgens moet er bepaald worden welke kanalen er ingezet gaan worden om het doel mee te behalen. Voor de kleinere autobedrijven betekent dit vaak dat zij kanalen in moeten gaan zetten, die afgestemd kunnen worden op een regionale doelgroep. Zo is het vaak irrelevant om bijvoorbeeld iemand uit Groningen te targeten, terwijl jouw autobedrijf in Rotterdam gevestigd is. Geschikte kanalen hiervoor zijn onder andere social media-platformen (Facebook, Instagram, Twitter etc.) en mailprogramma’s. Voor een groter autobedrijf is het daarentegen juist belangrijk om met de car marketing ook de mensen buiten het lokale dorp te targeten, zodat zij kunnen blijven groeien in hun omzet. Vaak zijn hiervoor wat grotere budgetten nodig om het doel te kunnen behalen, omdat er ook gekeken moet worden naar betaalde promotie. Belangrijke kanalen voor grote autobedrijven zijn daarom Google Ads, social advertising en public relations (PR). Kijk dus eerst naar welke bedrijfsaspecten er zijn, bepaal vervolgens het doel dat je wilt behalen en maak vervolgens een selectie van de relevante kanalen. Voilà, daar heb je jouw strategie!

https://www.occonline.nl/