Menu

Service delivery manager

Service delivery manager

Jouw functie:

  • Binnen de afdeling IT Service Delivery and Operations ben je verantwoordelijk voor cross-functionele operationele support tools, en ook voor de ITSM-processen.
    • Je beheert de ITIL-servicemanagementprocessen van a tot z.
    • Je beheert en ontwikkelt tools op vlak van monitoring, ticketing, CMDB, Asset Management, …
    • Je verzorgt de rapportering over de kwaliteit van dienstverlening.
  • Je bent verantwoordelijk voor een team dat bestaat uit IS engineers, IT-technici, projectanalisten en technical leaders.
  • Je zorgt ervoor dat het team compleet is door het rekruteren en verbeteren van competenties.
  • Je wijst de middelen van je team toe aan verschillende projecten en operationele taken.
  • Je bepaalt de evaluatiecriteria (van individuen en groepen).
  • Je speelt ten aanzien van je de team de rol van coach, mentor of technisch expert.
  • Je optimaliseert de middelen (menselijk, financieel en materieel).
  • Je stelt het budget op en beheert de opvolging ervan, in coördinatie met de andere departementen, om ook hun noden op te nemen.
  • Je staat in voor de operationele kwaliteit van de platformen in je domein en zorgt voor de opvolging via de implementatie van KPI’s.
  • Je stelt een roadmap op met de architecten en het management. Je let op de opvolging.

Jouw opleiding en ervaring:

  • Je tilt het Incident-, Change- & Problem-management naar een hoger maturiteitsniveau.
  • Je implementeert een nieuwe ticketingtool die intern en door klanten kan worden gebruikt.
  • Je verbetert het pakket aan tools.
  • Jouw opleiding en ervaring:
  • Je bent afgestudeerd in een technische opleiding van hoger niveau (master, ingenieur of gelijkwaardig door ervaring).
  • Minimaal 3 jaar relevante professionele ervaring als manager van een klein team.
  • Zeer goede kennis van technologie in het algemeen en ITSM, processen en ondersteunende tools in het bijzonder.
  • Algemeen begrip van de volgende IT-gebieden: server- en clientvirtualisatie (VMWare), projectbeheer, architectuur, infrastructuur, netwerk, beveiliging en kwaliteitsmanagement.
  • Ervaring in de publieke sector is een bijkomend voordeel.

Jouw competenties:

  • Je werkt klant- en resultaatgericht.
  • Strategisch, visionair en teammanager.
  • Je bent analytisch, flexibel en oplossingsgericht.
  • Je hebt zin voor initiatief en werkt georganiseerd en methodisch.
  • Je stelt functionele en technische specificaties op om te komen tot de keuze voor een oplossing. 
  • Je beschikt over goede communicatievaardigheden en bent assertief.
  • Kennis van Lean / Six Sigma, Agile / Scrum / Prince 2.
  • Demand Management, Organisational Change Management.
  • Je hebt een grondige kennis van het Nederlands of het Frans, hebt goede noties van de andere landstaal en bent in staat om technisch Engels op zijn minst te begrijpen.

Wat je van ons mag verwachten:

Wij bieden een aantrekkelijk loonpakket met een waaier aan extralegale voordelen:

  • een uitgebreide hospitalisatieverzekering en ambulante zorgen voor jou en je familie
  • een groepsverzekering (kapitaal pensioen en invaliditeit ziekte)
  • een jaarlijks opleidingspack
  • een bonusregeling
  • volledig vergoede woon-werkverplaatsingen met het openbaar vervoer
  • recht op een gsm-abonnement
  • maaltijdcheques
  • tussenkomst in internetkosten
  • en tot maar liefst 37 dagen verlof per jaar (bij een fulltimedienstverband)
https://www.vindazo.be/vacatures/service-delivery-manager.html