Laden...

Doe-het-zelven of toch een marketing bureau inhuren?

Veel ondernemers zijn helemaal verbonden met de doe-het-zelf-ethiek, die verwijst naar de ethiek van zelfvoorziening door het uitvoeren van taken zonder de hulp van betaalde specialisten. Alles zelf willen doen is echter niet altijd de beste manier.

De uitdaging met deze manier van werken zijn de vele verschillende creatieve elementen, zoals schrijven, grafisch ontwerp en computerprogrammering die nodig zijn om een moderne marketingstrategie met succes uit te voeren. De leercurve voor een drukke ondernemer met weinig ervaring is zeer zwaar, waardoor de ondernemer met ofwel een zeer onvolledige marketing strategie aan de slag gaat, een website met slecht design en vindbaarheid of beide.

Omgekeerd, als de eigenaar de tijd besteedt om al deze marketing elementen te leren, heeft u als ondernemer helemaal geen tijd meer om u op uw dagelijkse werkzaamheden te focussen. Voor alle, ook de kleinste bedrijven, die niet over het marketingbudget beschikken om een beroep te doen of uit te besteden, is alles zelf doen een onhaalbare strategie. Als doe-het-zelf niet de juiste aanpak is, welke andere opties zijn dan beschikbaar? 

Een werknemer of een marketingbureau inhuren? 
Organisaties die noch de tijd, noch de zin hebben om alles zelf te doen, hebben de keuze om een werknemer in te huren of een extern bureau in te huren. In veel gevallen neigen ondernemers ertoe om een werknemer in dienst te nemen, omdat dat in het verleden het de-facto proces was om een onmiddellijke behoefte op te lossen. Bovendien kunnen ondernemers de perceptie hebben dat een extern bureau veel duurder is dan het inhuren van eigen personeel. Het probleem met deze redenering is dat eigenaren meestal geen echte vergelijkingsbasis hebben.

Vergeet niet alle loonkosten en extra belastingen die er nog bij komen kijken, waardoor een marketing bureau uiteindelijk voordeliger zal uitvallen. Zelf op zoek naar marketing Nederland? Kijk eens op marketingkaart.nl

https://marketingkaart.nl/

Tags:

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

Als blogger, website eigenaar of online marketeer heb je vast wel eens gehoord van no-follow links. Maar wat zijn no-follow links eigenlijk? En waarom zou

Het voordeel van een SEO bureau Organische zoekresultaten voor jouw website kan veel voordelen met zich meebrengen. Op korte tijdsverloop kan je nieuwe afnemers verkrijgen,

Video content is de afgelopen jaren enorm populair geworden. Bijna iedereen kijkt dagelijks naar video’s op het internet, social media of andere kanalen. Ook steeds

Als we kijken in Google, dan wordt er veel lokaal gezocht. Kijk maar eens naar jezelf als consument. Als je namelijk op zoek bent naar

Online marketing Leiden Ons online marketing bureau in leiden helpt om jouw bedrijf op de kaart te zetten.Alleereerst is het verstandig om een account op

De basis van online marketing is best breed. Je hebt namelijk veel verschillende dingen. Denk hierbij aan SEA, SEO en nog veel meer dingen. Een

Linkbuilding uitbesteden is erg belangrijk om rekening mee te houden als je een website hebt. Dit komt omdat je website anders niet snel gevonden wordt