Als we kijken in Google, dan wordt er veel lokaal gezocht. Kijk maar eens naar jezelf als consument. Als je namelijk op zoek bent naar een woonwinkel, slotenmaker of een bioscoop, dan wil je natuurlijk niet nog drie uur gaan rijden. Het liefst koop je jouw product of heb je een dienstverlener in de buurt. Vaak is dit ook nog goed koper ook! Maar hoe verbeter je jouw lokale vindbaarheid? We vertellen je er in dit artikel meer over in een paar stappen! Inrichting Google mijn bedrijfHet goed inrichten van je Google mijn bedrijf kan op een korte termijn zorgen voor een goede vindbaarheid in Google. Dit is dan ook aan te raden gelijk te doen. Hoe completer je het inricht des te groter de kans dat je met je bedrijf getoond wordt. Wil je daarnaast ook zorgen dat je met je bedrijf hoger in Google komt als er op bepaalde zoektermen gezocht wordt? Dan is het belangrijk dat je informatie over de zoektermen in je website gebruikt. Zoekt iemand lokaal en jij hebt het in je website verwerkt, dan is er een grotere kans dat je ook getoond wordt. Zoekwoorden lokaalAls je met je bedrijf in een branche zit waarbij het vaak gaat om bedrijven die heel lokaal zijn, dan zit er vaak ook wel zoekvolume op trefwoorden met een plaatsnaam erachter. Dit hoeft niet altijd zo te zijn, maar hier kan je achter komen. Gebruik bijvoorbeeld de zoekwoorden planner van Google Ads of ubbersuggest om hierachter te komen. Zit hier zoekvolume op, dan kan je zorgen dat je hier lokaal op gevonden wordt door gebruik te maken van SEO of SEA. Als je bijvoorbeeld een online marketing bureau in Breda bent, dan kan je hier specifiek een pagina voor maken. Landelijke zoekwoordenOm nog even vast te houden aan het online marketing bureau; dit zijn vaak bedrijven die landelijk opereren en toch merk je dat als je in google zoekt naar een lokale partij dat er bedrijven bovenaan staan met hun homepage en niet een specifieke pagina die op het woord gericht is. Je kan zorgen dat je website dusdanig goed is ingeregeld dat Google kan zien dat jouw bedrijf gespecialiseerd is in bijvoorbeeld online marketing en dat jij gevestigd bent in bijvoorbeeld Breda. Je lokale vindbaarheid uitbesteden of zelf doen?Heb je een achtergrond in online marketing, ben je technisch, heb je genoeg tijd en wil je best investeren in het volgen van cursussen? Dan kan je zeker investeren in kennis en door het te doen ervaring opbouwen waardoor je jouw lokale vindbaarheid zelf kan realiseren! Mocht dit niet het geval zijn; schakel dan gewoon een online marketing bedrijf in die jouw kunnen helpen bij je lokale vindbaarheid! Want hoe interessant is het als iemand in jouw omgeving zoekt naar jouw product of dienst; dat ze je ook kunnen vinden? Dat is toch super interessant?! |
https://allinone-media.nl/ |