Pass 4 Sure
Image default
Internet marketing

Wat is internetmarketing? Definitie en voorbeelden

Internetmarketing verwijst naar marketing die uitsluitend online plaatsvindt. Met andere woorden, marketinginspanningen die bedrijven uitsluitend via het internet leveren. Internetmarketing omvat verschillende methoden om verkeer naar de website van een adverteerder te krijgen. Het omvat ook marketing inspanningen om verkeer naar websites te krijgen waar consumenten de producten van de adverteerder kunnen kopen. Digitale marketing is vergelijkbaar, maar omvat ook een aantal niet-internet elektronische marketing.

Marketing via het internet is een snel groeiende business. Het groeit snel omdat meer mensen het internet dagelijks gebruiken. Het groeit ook snel omdat meer mensen goederen en diensten online kopen, dat wil zeggen online winkelen is booming.

De specialisten van Doelbewust gebruiken verschillende manieren om verkeer naar een specifieke website of webpagina te sturen. E-mail lijsten, banner advertenties, PPC (pay per click), en social media marketing zijn voorbeelden van methoden die worden gebruikt in internet marketing. Het is een snel groeiende business.

Hoewel de doelstellingen van traditionele marketing en online marketing dezelfde zijn, zijn de handelingen van marketeers heel verschillend. Vóór de komst van het internet ging marketing in een veel trager tempo dan vandaag de dag.

Internet marketing – SEO

SEO, wat staat voor search engine optimization, is het proces om meer internetverkeer te krijgen. Meer specifiek, meer verkeer krijgen omdat een website goed is in plaats van betalen om meer verkeer te genereren. Met een succesvolle SEO strategie, zal de ranking van je website bij zoekmachines verbeteren. De specialisten van Doelbewust helpen je hier graag bij.

Google, Yahoo, en Bing, bijvoorbeeld, zijn zoekmachines. Ze hebben primaire zoekresultaten, waar web-pagina’s en andere inhoud worden gerangschikt op basis van wat zij beschouwen als het meest relevant voor gebruikers. Andere inhoud omvat video’s of lokale vermeldingen.

SEO valt onder het gebied van internet marketing. In dit geval gaat het om het verbeteren van een website in plaats van het verkopen van meer producten.

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is dus de praktijk van het verhogen van de kwantiteit en kwaliteit van het verkeer naar je website via organische zoekmachine resultaten. De specialisten van doelbewust kunnen je er meer over vertellen.

Zoekmachine optimalisatie technieken

Begrijpen hoe zoekmachines werken is slechts de eerste stap in het proces om de zoekresultaten van een site te verbeteren. Het daadwerkelijk verbeteren van de positie van een site bestaat uit het gebruik maken van verschillende SEO technieken om de site te optimaliseren voor zoekopdrachten.

Keyword onderzoek

Keyword onderzoek is vaak het startpunt voor SEO en omvat het onderzoeken naar welke zoekwoorden al een ranking voor is, welke zoekwoorden concurrenten gebruiken, en welke zoekwoorden potentiële klanten gebruiken. Het identificeren van de termen die zoekers gebruiken in Google search en andere zoekmachines geven richting aan welke bestaande inhoud kan worden geoptimaliseerd en welke nieuwe inhoud kan worden gecreëerd.

 

Content marketing

Zodra potentiële zoekwoorden zijn geïdentificeerd, komt content marketing in het spel. Dit kan het updaten van bestaande inhoud zijn of het creëren van gloednieuwe stukken inhoud. Omdat Google en andere zoekmachines waarde hechten aan kwalitatief hoogwaardige content, is het belangrijk om te onderzoeken welke content er al is. Maar ook om een overtuigend stuk content te creëren dat een positieve gebruikerservaring biedt en een kans heeft om hoger te scoren in de zoekmachineresultaten. Goede content heeft ook een grotere kans om gedeeld te worden op sociale media en links aan te trekken.

Linkbuilding

Omdat links van externe websites (in SEO-jargon “backlinks” genoemd) een van de belangrijkste rankingfactoren in Google en andere grote zoekmachines zijn, is het verkrijgen van backlinks van hoge kwaliteit een van de belangrijkste hefbomen die SEO heeft. Dit kan het promoten van goede inhoud betekenen, het bereiken van andere websites en het opbouwen van relaties met website eigenaren.