We zijn gewend om trefwoordpromotie te beschouwen als de standaard voor website-optimalisatie en het genereren van verkeer naar elke website. Maar er is een wijdverspreide perceptie dat deze methode verouderd is en dat betaalde advertenties en juiste targeting op de juiste doelgroep deze kunnen vervangen. Is dat zo? Waarom moeite doen met zoekwoorden? In eerste instantie is het hun doel om consumenten te helpen de juiste sites te vinden, en sites om consumenten aan te trekken. Lange zoekwoorden vormen nog steeds de ruggengraat van elke goede SEO-campagne, en meer dan de helft van de zoekresultaten bevat deze. Maar het voordeel van targeting is dat u hiermee de juiste mensen op het juiste moment met de juiste boodschap kunt bereiken. Bovendien kunt u met targeting de koper personaliseren. U gebruikt bijvoorbeeld betaalde doelgroepen en hebt een volledig begrip van de klant. U kunt dit later gebruiken om gerichte advertenties te maken. U kunt ook uw publiek segmenteren en klantpersonages maken op basis van de levensfase waarin iemand zich momenteel bevindt. U kunt bijvoorbeeld een campagne maken om uw kind naar school te krijgen en vervolgens een aangepast publiek targeten met koopgedrag dat bij deze levensfasen past. Bovendien kunt u een publiek opbouwen op basis van eerdere aankoopgegevens. Aan de andere kant geven zoekwoorden minder om wie de persoon is, wat hen interesseert en waar ze vandaan komen. Ze zijn ontworpen om een persoon te targeten voor een product of dienst. U wilt bijvoorbeeld een nieuwe tv kopen, en hoogstwaarschijnlijk vergeet u in de zoekmachine “koop een nieuwe tv Antwerpen”, “koop een tv in Antwerpen met levering” of “koop * een bepaald tv-model * Antwerpen”. Als u nog niet klaar was om te kopen, bent u misschien op zoek naar iets als “TV-specificaties * model *” of “* model * recensies” om een beter begrip van het product te krijgen. Ongeacht in welke fase van de aankoop u zich bevindt of welke zoekterm u zoekt, de zoekresultaten komen waarschijnlijk overeen met de intentie. Trefwoorden zijn nodig om:
Met targeting kunt u relaties met consumenten opbouwen, niet alleen aan hen verkopen. Maar als u zoekwoorden in de verkeerde richting gebruikt of als u niet in staat bent om te rangschikken voor de zoekwoorden die relevant zijn voor uw webpagina’s, neemt het bouncepercentage toe en daalt de ranglijst. Zoekmachines houden niet van pagina’s met hoge bouncepercentages. Ze geven aan dat de inhoud op de pagina slecht en ongepast is. Proberen te rangschikken voor zoekwoorden alleen om ze te rangschikken, kan meer kwaad dan goed doen. Als uw primaire doel klanttevredenheid en betrokkenheid bij het publiek dat u al heeft, is, zal uw ROI veel hoger zijn. In plaats van een conclusie Sleutelwoorden gaan hand in hand met het publiek. U moet ze zien als iets dat uw betaalde advertentie-inspanningen kan aanvullen. Zolang de zoekopdracht bestaat, zal trefwoordtargeting ook bestaan. Als u zoekwoordbiedingen combineert met targeting, krijgt u betere resultaten voor verkeer en betrokkenheid.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com |
https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html |