Pass 4 Sure
Image default
Aanbiedingen

Eigen optiekwinkel? Zo zorgt u ervoor dat u een streepje voor heeft op uw concurrenten

Binnen de optiekwereld kan het behoorlijk vechten en trekken zijn om die ene klant binnen te halen. We zien een flinke toename van de concurrentie door onder meer een toename in het aantal winkels, de groei van grote ketens en de opkomst van het internet. Bent u benieuwd hoe u ervoor kunt zorgen dat u met uw optiekwinkel een streepje voor hebt op de concurrentie? Lees dan zeker even verder!

 

Onderscheid u door middel van specialisatie

 

Optiekwinkels die een vrijwel identiek gamma aanbieden, zijn er in overvloed. Hier is de concurrentie dan ook het hevigst. Om hier een plekje op het podium te bemachtigen, zult u veel inspanning moeten leveren. Waarom maakt u het uzelf niet wat makkelijker door voor een markt te kiezen waar veel minder concurrenten zijn? Door specialisatie, in bijvoorbeeld kinderbrillen, sportbrillen of exclusieve designerbrillen, kunt u zich pas echt onderscheiden.

 

Zorg dat u de nieuwste apparatuur in huis heeft

 

Verouderde, onnauwkeurige en tergend langzame meetapparatuur, daar zit helemaal niemand op te wachten. Zeker de klant van tegenwoordig niet. Mensen hebben minder tijd dan ooit en hebben geen zin in een handmatige meting die erg lang duurt. Door te investeren in de nieuwste apparatuur kunt u zomaar wat klanten van de concurrent wegpikken. Bij Optiekvision kunt u de laatste en meest geavanceerde diagnostische apparatuur, maar ook werkplaatsapparatuur aanschaffen.

 

Maak het verschil met uitstekende klantenservice

 

Klanten komen niet alleen voor een bril of lenzen, maar vinden alles eromheen net zo belangrijk. Met uitstekende klantenservice kunt u het verschil maken. Zorg ervoor dat de klant het gevoel heeft dat hij echt de koning is. Bied een kopje koffie of thee aan, luister naar de wensen en laat merken dat u het beste met de klant voor heeft en dat u dus niet alleen denkt aan het vullen van uw eigen zakken.

 

Laat zien dat u feedback (en uw klanten!) serieus neemt

 

Bij klantenservice hoort ook het omgaan met klachten, problemen en feedback. Neem feedback van uw klanten altijd serieus en probeer samen tot een oplossing te komen indien de klant niet tevreden is of klachten ervaart. Het behouden van bestaande klanten kost minder moeite en geld dan het werven van nieuwe klanten. Houd dit in uw achterhoofd wanneer een klant met een klacht bij u komt. Tevreden klanten zijn goud waard!

 

https://optiekvision.nl